שירותי סוכן נסיעות

עלות שירותי הייעוץ המקצועי והטיפול של סוכנות הנסיעות בכל הנוגע להזמנת שירותי תיירות, תעמוד על 100 דולר/אירו לנוסע (בהתאם למטבע של ההזמנה). התמורה בגין שירותי הסוכן הינה חלק מהעלות הכוללת של המוצרים שמשווקת סוכנות נסיעות בון טורס, ואולם מדובר בעסקה נפרדת שאינה חלק מהעסקה שעניינה שירותי תיירות.

דמי ביטול/שינוי הזמנה

במקרה שתתקבל בקשה לביטול/שינוי הזמנה, יחויב הלקוח בדמי ביטול/שינוי בהתאם לסוג שירותי התיירות שהוזמנו, מועד ביצוע ההזמנה, מועד אספקת השירותים שהוזמנו, מועד העברת הבקשה לביטול/שינוי ועוד.

ככלל, ביחס לעסקה שעניינה רכישת שירותי תיירות, הלקוח יחויב בתשלום דמי ביטול/שינוי כפי שנקבעו על ידי הספקים הרלוונטיים להזמנה, ובהתאם לפרטים שנמסרו ללקוח במועד ביצועה, והכל בכפוף להוראות החוקים החלים על העסקה הספציפית, כפי שיפורט בהמשך.

ביחס לעסקה שעניינה שירותי סוכן נסיעות, יחולו על העסקה דמי ביטול/שינוי מלאים בסך 100 דולר/אירו לנוסע (בהתאם למטבע של ההזמנה), אשר לא יוחזרו לנוסע בכל מקרה, ואלה מהווים תמורה בגין השירותים של סוכנות הנסיעות”.

ביטול עסקת מכר רגיל בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן, התשמ”א 1981- לקוח (שאינו עסקי) רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 יום ממועד כריתת ההסכם, ובתנאי שהביטול ייעשה לפחות 14 ימים (שאינם ימי מנוחה) קודם למועד תחילת השירות. במקרה של ביטול ההזמנה לפי התנאים המצטברים הנ”ל, בכפוף להצגת הוכחה המעידה על עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום, יחויבו הספקים להשיב לנוסע את התמורה ששילם בניכוי דמי ביטול שלא יעלו על 5% ממחיר העסקה או 100 ש”ח לנוסע, לפי הנמוך מביניהם, ואם העסקה נעשתה בכרטיס אשראי אז יחויב הנוסע גם בתשלום שנגבה בעד סליקת כרטיס האשראי. (ימים ש”אינם ימי מנוחה” – ימי עסקים שהינם ימי חול לא כולל שבת וחגים). עסקת מכר מרחוק - עסקה שנעשתה מבלי שהצדדים לעסקה נכחו פיזית, למשל באמצעות אתר אינטרנט, מכונה עסקת מכר מרחוק. מי שרכש שירותי תיירות (כגון טיסות או הארחה) באמצעות עסקת מכר מרחוק, זכאי לבטל את העסקה אם מתקיימים שני התנאים הבאים: 1. הביטול נעשה בתוך 14 ימים ממועד ביצוע העסקה או ממועד קבלת פרטי העסקה, לפי המאוחר מביניהם (או בתוך 4 חודשים, אם הצרכן הוא אדם עם מוגבלות, אדם שמלאו לו 65 שנים או עולה חדש). 2. נותרו לפחות 7 ימים שאינם ימי מנוחה ממועד ביטול העסקה ועד למועד מתן השירות (מועד החופשה). לתשומת לב הנוסעים - זכות הביטול בעסקת מכר רגיל, לא תחול לגבי שירותים המתבצעים במלואם מחוץ לישראל, לרבות, טיסת המשך לטיסה שיצאה מישראל ואשר סופקה באמצעות חברת תעופה אחרת, הפלגות שיוצאות מחו”ל, בתי מלון שנמצאים בחו”ל ושירותי קרקע הניתנים בחו”ל. כמו כן, לא תחול לגבי כרטיסי טיסה מישראל של חברות תעופה זרות שלא קיימות להם נציגות בארץ. כמו גם, לא תחול זכות הביטול על עסקה ששולמה בתווי קנייה, שובר מתנה או כרטיס מגנטי נטען.

אחרית סוכנות נסיעות

ביצוע ההזמנה של מוצרי תיירות בסוכנות נסיעות בון טורס מעיד על הסכמה של הלקוח לתנאים של ההזמנה שהובהרו ללקוח בעת ההזמנה בשפה המובנת לו. התפקיד של סוכנות נסיעות הינו תיווך בין לקוח לספקי תיירות/חברות תעופה/בתי מלון וכדומה, לכן לא חלה על הסוכנות אחראיות לא במישורין ולא בעקיפין עבור הנזקים שנגרמו ללקוח ע”י ספקי תיירות/חברות תעופה/בתי מלון וכדומה כגון נזקים כספיים/נפשיים/בריאותיים וכדומה.

החזר כספי ללקוח עבור המוצרים שבוטלו יבוצע ע”י סוכנות נסיעות בהתאם לתנאי ביטול של ההזמנה שהובהרו ללקוח ורק לאחר ביצוע העברת כספים פיזית לח-ן סוכנות נסיעות ע”י הספק. ההחזר יבוצע בש”ח עפ”י שער דולר מכירה של בנק ישראל, העדכני לתאריך ביצוע העברה/זיכוי בכרטיס אשראי.

דרכי ביטול

הודעה בדבר ביטול עסקה תימסר לסוכנות באחת מהדרכים הבאות: בדואר רשום, בדואר אלקטרוני, במסירה אישית לסוכן במשרד. כאשר מועד הביטול/שינוי לצורך קביעת דמי הביטול/שינוי יהא המועד שבו התקבלה בקשת הביטול בסוכנות בפועל, והנוסע אחראי לוודא קבלת בקשתו בסוכנות וביצוע הביטול/שינוי כמבוקש על ידו. בהודעת הביטול יפרט הנוסע את שמו המלא, מספר הזהות שלו ומספר ההזמנה. האמור בתנאים אלה כפוף לנוסח המחייב והמלא של הוראות החקיקה הקשורה בביטול/שינוי עסקאות, כפי שתהיה בתוקף במועד ההתקשרות או הביטול.

מידע כללי

  1. האחריות והחובה של הנוסע לבדוק אם יש צורך לחידוש או הארכת תוקף הדרכון ו/או הנפקת אשרות כניסה/יציאה ליעד כלשהו לרבות ויזות אלקטרוניות לאנגליה, ארה”ב, קנדה ומדינות אחרות, והגשת בקשות בהקשר זה חלה על הלקוח בלבד והסוכנות לא תישא באחריות ולא תחויב בכל תשלום ו/או החזר במידה והנוסע לא מימש את ההזמנה משום שלא היו בידיו האשרות הנדרשות. במקרה שהסוכנות טיפלה בהסדרת אשרה, יחול על הנוסע כל תשלום הקשור בכך וכן תשלום בגין השירות שסופק על ידי הסוכנות.

  2. באחריות ומחובתו של הלקוח לבדוק אם יש צורך לביצוע בדיקת PCR/ הצגת תעודת התחסנות או שקיימת כל דרישה/הגבלה או איסור כניסה למדינת היעד. לאור המצב שהנחיות בנושא קורונה לגבי מדינות שונות מתעדכנות מעת לעת, אנו ממליצים לכל הלקוחות לסיים את תהליך התחסנות עד למועד הנסיעה. חשוב להיות מחוסן/מחלים בהתאם לדרישות של מדינת היעד נכון למועד הכניסה למדינה. המצאת כל האישורים לרבות אישור נוטריוני לליווי קטין / מסמכים / אשרות כניסה / חיסונים / פוליסות ביטוח נסיעות וכדומה לפני העלייה לטיסה / אונייה / כניסה למדינת היעד הינה באחריות הנוסע בלבד. כנ”ל, בדיקת עיכוב יציאה מהארץ חלה על הנוסע עצמו בלבד.

  3. לגבי כרטיסי טיסה - על הנוסע לבדוק באתרי האינטרנט של חברות התעופה את כל המידע הרלוונטי לטיסות המבוקשות, עוד לפני ביצוע ההזמנה מהסוכן, או לחילופין, יש לפנות לסוכן על מנת לקבל את כל המידע בעניין זה, לרבות המידע לגבי הובלת כבודה/משקל הכבודה המותר להטסה /יחידות הכבודה/ארוחות בטיסה/מדיניות ביטול/שינוי של הכרטיס, וכל פרט אחר הקשור בטיסות המבוקשות. במקרה של איחור/אי התייצבות של נוסע לטיסה בינלאומית יבוצע החזר מיסי נמל בלבד (במידה ויאושר ע”י חברת תעופה), בכל המחלקות. הנוסע מחויב להודיע לסוכנות באופן מיידי על אירוע מסוג זה.

  4. לגבי בתי מלון - זמני in check ו-out check של מקומות האירוח עשויים להשתנות ממקום אחד למשנהו ולסוכנות אין שליטה או אחריות על כך. על הנוסע לבדוק את המדיניות של מקום האירוח המבוקש לפני מועד הנסיעה. מידע זה ביחס למקום האירוח המבוקש מבוססים על המדיניות של בתי מלון בלבד. בנוסף, חשוב לדעת כי במקרה של booking over במלון או בהפלגה שהוזמנו, הנוסע יועבר למלון אחר באותה רמה והדבר לא יהווה הפרה של ההסכם ולא יהיה ניתן לבטל את ההסכם או את החיובים על פיו רק בשל עובדה זו. בכל מקרה, לסוכנות אין שליטה על כך והיא לא תישא באחריות בגין הנזקים שעלולים להיגרם לנוסע בשל כך. זאת ועוד, עדיפויות של הלקוח בנושא סוג החדרים, עישון בחדרים, סוגי מיטות, מקלחות, חדרי אמבטיה, מרפסות בחדרים, קומות של החדרים במלון, נוף מהחדרים, הינן בגדר בקשה בלבד והסוכנות לא מתחייבת שבקשות מסוג זה יכובדו על ידי מקום האירוח הרלוונטי, אלא אם נאמר אחרת במפורש והתקבל אישור בכתב מספק השירותים. על הנוסע להודיע ישירות למלון על מועד הגעה מאוחר/מוקדם מהצפוי ולסכם מולו את כל הפרטים. יתכן והלקוח יחויב במיסים מקומיים שמשולמים ישירות לבתי מלון בעת ההגעה. מס מקומי בדרך כלל נע בין 1.5-5 אירו לאדם ללילה, והוא אינו חלק מהמחיר הכולל הנגבה על ידי הסוכנות. בחלק מהמדינות קיימים מיסים נוספים, שלא תמיד ניתן לגבות מראש בעת ההזמנה (כגון מע״מ בארה״ב), וגם הם ישולמו ישירות למלון בעת ההגעה.

  5. נוסע אשר לא יעשה שימוש בשירותים שהוזמנו או יממש רק חלק מהם, מכל סיבה שהיא, יחויב בתשלום דמי ביטול בשיעור של 100% ממחיר העסקה.

  6. מיד לאחר אישור ההזמנה, מומלץ לכל נוסע לבצע ביטוח אישי ונרחב על חשבונו ועל אחריותו, כך שיכלול, בין היתר, ביטוח רפואי, ביטוח מטען וביטוח במקרה של ביטול עסקה מכל סיבה.

הלקוח מאשר בזאת שהוא מסכים לכל התנאים לעיל, לאחר שקרא את הטקסט הנ”ל בעברית או תרגם אותו לשפה המובנת לו דרך מתורגמן בגוגל או צ’אט GPT.

קישורים לתנאי הזמנה ומדיניות דמי ביטול של ספקי תיירות שונים:

אם אס סי (MSC)

https://msccruises.co.il/terms-and-conditions/

מדריך לביצוע צ’ק אין MSC

https://msccruises.co.il/wp-content/uploads/2023/03/WEB_CHECKIN.pdf

רויאל קריביאן

https://www.royal-caribbean.co.il/PDFs/CancellationPolicy.pdf

https://www.royal-caribbean.co.il/Terms.pdf

מנו ספנות

https://cruise.mano.co.il/Page/2/

ישראייר

https://www.israir.co.il/Info/Cancel.html

ארקיע

https://www.arkia.co.il/content/cancel-reservation

קווי תעופה

https://www.kavei.co.il/GeneralInfo/Terms.aspx

קשרי תעופה

https://www.kishrey-teufa.co.il/about/terms.html

אשת טורס

https://www.eshet.com/takanon